Una trentena de professionals coneixen de prop les bases del mètode Montessori
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Una trentena de professionals de l'educació han assistit durant el cap de setmana al seminari organitzat per l'Associació Montessori d'Andorra. L'objectiu, poder conèixer a fons la metodologia que la doctora italiana va idear a principis del segle XX per afavorir la capacitat d'exploració dels infants dins de l'aula.
Per a Maria Montessori era molt important que els infants poguessin tocar els conceptes per poder entendre'ls millor. I això han fet les 35 persones que han assistit al Seminari Introductori al mètode, on han après les diferències entre aquesta metodologia i l'ensenyament tradicional que s'imparteix a les classes.
L'Associació Montessori d'Andorra fa una valoració positiva dels dos dies de xerrades adreçades a professionals del món de l'educació i pensades per difondre una manera d'educar que va començar en un barri humil de Roma el 1907.
Amb la ponència, els assistents han tingut una panoràmica general de com s'aplica el mètode dels 0 als 12 anys, a través dels fonaments teòrics i dels materials pensats per afavorir l'aprenentatge. Amb tot això, es transforma l'aula en un ambient preparat on les nenes i nens puguin aprendre al seu propi ritme, afavorint la capacitat d'exploració.
A Espanya durant la Segona República més de 40 centres educatius de Barcelona i rodalies seguien el mètode de la doctora Montessori, tot i que actualment hi ha un parell de centres privats de referència que utilitzen la metodologia en l'etapa infantil. A Andorra només una escola bressol l'aplica parcialment en l'educació dels nadons.
Informa: Tatiana Navarro
Imatges: Guillem Casal