Tres noves marques per refermar el posicionament del país a l'exterior: Andorra Business, Andorra Recerca i Innovació i Andorra Digital
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El Govern pretén reforçar el posicionament internacional amb la creació de tres noves marques. Andorra Business, Andorra Recerca i Innovació i Andorra Digital tenen l'objectiu de refermar el model econòmic, el sector empresarial, el coneixement i la digitalització. Segons indiquen des de l'executiu, el canvi permet alinear-se a les accions que ja es desenvolupen en altres països.
Amb l'objectiu d'enfortir el posicionament del país i la marca Andorra en les accions que es desenvolupen per potenciar el model econòmic, promoure el coneixement i la digitalització, Actua es renova a través d'una nova marca.
D'una banda, Actua Empresa esdevé Andorra Business, que continuarà sent un agent de promoció econòmica donant suport a empreses del país i acompanyant la inversió estrangera. Segons el ministre de Presidència, Economia i Empresa, Jordi Gallardo, es necessitava "una actualització i una modernització que ens ajudés a explicar de manera molt més fàcil i entendora la missió d'Actua Empresa més enllà de les nostres fronteres".
D'altra banda, Actua Tech es converteix en Andorra Recerca i Innovació, la fundació que va crear el Govern i ja ha estada aprovat al Consell General i que també inclou l'Institut d'Estudis Andorrans i l'Observatori de la Sostenibilitat.
El treball d'aquesta nova entitat se centrarà a generar coneixement sobre la realitat física i humana i solucions per al desenvolupament sostenibles amb tecnologia emergent. "Amb aquesta única marca crec que clarifiquem internament que és una sola institució i donem molt més valor en l'àmbit internacional", ha declarat la ministra d'Educació i Ensenyament Superior, Ester Vilarrubla, remarcant que "la recerca i la innovació també són pilars estratègics".
Aprofitant aquesta renovació d'imatge, també s'ha presentat Andorra Digital, un projecte adscrit a la secretaria d'Estat de Transformació Digital i Projectes Estratègics que té la voluntat d'aglutinar les actuacions que promoguin la digitalització. David Vicente, d'Andorra Digital, ha indicat que s'ha elaborat "un full de ruta de transformació digital de país que en gran mesura incorpora totes aquelles actuacions i necessitats que s'han de dur a terme des d'una perspectiva holística".
Segons expliquen des de l'executiu, el canvi respon a una estratègia d'optimització de recursos, millora de sinergies i del potencial dels diferents equips de treball.
Informa: Oliver Jaén
Imatge: Nil Forcada
Imatges cedides: Andorra Business