El trofeu Borrufa i la Comapedrosa omplen els hotels d'Arinsal i Ordino
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Arinsal i Ordino han tingut un augment de clients durant els dos esdeveniments clau de l'esqui. Mentre que el trofeu Borrufa ha incrementat la presència i les vendes de turistes internacionals, la Comapedrosa planteja un cap de setmana amb clients de proximitat.
El trofeu Borrufa i la Comapedrosa són dos dels esdeveniments que tenen un impacte important en l'economia de les dues parròquies que els acullen. Tot i això, l'afluència de gent es deu a la pràctica de l'esquí general.
Des de l'Hotel Comapedrosa, Corine Roubin afirma que hi ha una gran afluència de gent, però no necessàriament venen per les competicions. "Notem més l'impacte amb els esdeveniments de l'estiu, a l'hivern és més díficl saber per què venen."
La Comapedrosa, malgrat tenir un tipus de públic molt específic, presenta un cap de setmana amb ocupacions del 100%. "L'ocupació dels apartaments estem a un 100%, a les botigues sempre hi ha molt moviment i serà un bon cap de setmana a Arinsal", informa Caio Kondo.
A l'altre costat de la vall, a Ordino, el trofeu Borrufa va portar un tipus de clients més familiar i internacional.
Tot i no ser la parròquia que acull l'esdeveniment, Ordino també nota l'afluència de gent per la Comapedrosa, que aporta clients que busquen material i que fan una despesa superior. "El Compadrosa té més impacte en els negocis, és un públic més adult", afirma el gerent d'Esports Freeride, David Alonso.
Les competicions beneficien les dues parròquies, però les bones condicions per esquiar són l'element clau per a la presència de turistes al seu sector turístic.
Informa: Neus Vila
Imatges: David Moreno - Andreij Cristancho