Els tutors, protagonistes de la sisena edició del seminari de docència universitària de l'UdA

Una trentena de docents de la Universitat d'Andorra (UdA) han participat aquest divendres en la sisena edició del Seminari de docència universitària, que en aquesta edició ha tingut de protagonista la figura dels tutors. La jornada ha estat conduïda pel doctor en psicopedagogia i professor de la UdL, Xavier Carrera. En format de taller pràctic s'han analitzat les actuacions tutorials que es porten a terme a l'UdA i les iniciatives de millora que s'hi poden aplicar.

El tret de sortida del seminari l'han donat el rector de l'UdA, Miquel Nicolau, i la coordinadora dels estudis de Ciències de l'Educació, Alexandra Saz, que ha recordat que "el model de tutories que porten a terme els docents ha d'estar en línia amb el nou model educatiu de la Universitat d'Andorra, de manera que el tutor sigui el màxim d'accessible per a l'estudiant i pugui fer-li de guia". En aquest sentit, el professor Xavier Carrera ha remarcat que "en un model de formació basat en competències i molt pensat en la professionalització de l'estudiant, el paper del professor, més que el d'expert, ha de ser el de dinamitzador de grups, d'acompanyant i de tutor". A més, Carrera ha ressaltat que "un dels avantatges que té la Universitat d'Andorra per les seves petites dimensions és que la figura del tutor pot ser de molta proximitat amb l'estudiant".

Durant el taller, els docents de l'UdA han analitzat les diferents tipologies de tutories que es porten a terme: l'acadèmica presencial d'una assignatura o mòdul, la general dels estudis, les d'estades, les de treball fi de bàtxelor, etc. Ha estat tot seguit que els participants han treballat de manera conjunta en el disseny d'un model comú útil per a totes les carreres i han dissenyat estratègies de millora d'acord amb el context actual dels docents, la seva experiència, i la detecció de necessitats, problemes i interessos.

Informa: Agència ANA
Imatge cedida per: Universitat d'Andorra

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.