Una avaria a la xarxa de telefonia fixa ha afectat més de 20.000 usuaris
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La setmana ha començat amb una incidència a la xarxa de telefonia fixa per fibra que ha afectat més de 20.000 usuaris. Andorra Telecom ha informat que els problemes s´han originat a dos quarts de vuit del matí a la plataforma de telefonia fixa per fibra. A primera hora de la tarda, la parapública ha pogut resoldre la incidència i restablir el servei a tots els abonats.
L´avaria, que ha afectat massivament els usuaris de la plataforma de telefonia fixa i fibra d´Andorra Telecom, ha quedat definitivament resolta cap a dos quarts de quatre de la tarda. Fonts de la companyia han confirmat que ha estat aleshores quan per fi s´ha pogut restablir el servei al 100% dels usuaris. El que encara no se sap és l´origen i les causes de la incidència, tot i que els tècnics continuen treballant-hi.
Els problemes s'han iniciat a dos quarts de vuit del matí. A partir d´aquella hora les complicacions han anat en augment i, cap a la una del migdia, l´afectació ja era massiva arreu del país, amb més de 20.000 usuaris sense servei. Els clients afectats no podien telefonar ni rebre trucades des dels aparells fixos de casa o laborals.
Atesa la gravetat de la situació pel gran nombre d´abonats afectats, des de la una la parapública ha estat informant puntualment la ciutadania, cada 30 minuts, mitjançant els comptes a Facebook i Twitter sobre l´evolució de l´avaria. Els tècnics han hagut de treballar contra rellotge per solucionar-ho com més aviat millor, cosa que han aconseguit totalment cap a dos quarts de quatre.
Informa: Jordi Cama Locució: Jordi Lorente