Els usuaris de bus creixen gairebé un 30%
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
La xifra d'usuaris de les línies de bus de Coopalsa ha crescut un 29% aquest 2023. N'ha informat Gabriel Dallerès, el gerent de la principal empresa concessionària del servei. Segons una enquesta de l'empresa, entre els punts més febles del servei hi ha la informació a les parades i les incidències i les freqüències. Però la valoració de la gent és molt bona.
L'abonament lliure de bus per als residents ha estat un èxit i una de les proves n'és el creixement. Ha estat de prop d'un 30% respecte del 2022. Però l'increment encara és més accentuat si s'agafa des del principi de la concessió. Un 89%. Coopalsa n'ha informat després de donar a conèixer els resultats de la seva tercera enquesta de satisfacció entre els qui hi viatgen.
L'opinió sobre el servei és molt bona. Entre els principals punts de millora destaca la informació a les parades i les incidències. Els usuaris també creuen que hi hauria d'haver més freqüència de pas. En aquest sentit, a partir de dilluns, la L4 que va al Pas de la Casa tindrà una freqüència de 20 minuts. Pel que fa als punts forts, ressalten l'espai on viatgen, la conducció i la puntualitat.
La immensa majoria dels qui usen habitualment el bus són residents i assalariats. Prop de la meitat l'empra cada dia i una quarta part ho fa per anar a treballar. Més del 70% dels clients tenen l'abonament lliure.
Coopalsa afirma que encara no han notat problemes perquè hi hagi molts temporers, però que això potser canvia els propers dies. L'empresa assegura que tenen uns 100 conductors i que en necessitarien mitja dotzena més per funcionar correctament. La immensa majoria dels nous professionals que contracten venen de l'Argentina, Xile i Colòmbia.
Necessitat de mà d'obra
Coopalsa té uns 100 conductors i en necessitaria una desena més per funcionar correctament. La majoria dels nous professionals que contracten venen de l'Argentina, Xile i Colòmbia.
"No tenim possibilitat de contractar, no hi ha oferta fora dels extracomunitaris. Ens nodríem històricament de conductors bàsicament espanyols i portuguesos. Tant Espanya com Portugal tenen un dèficit de conductors tan gran com aquí podem tenir".
Gabriel Dallerès, gerent de Coopalsa.
Informa: Pere Moliné