Usuaris i empreses, cara i creu del nou reglament europeu de protecció de dades

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

L'aplicació des del 25 de maig del Reglament de protecció de dades de la Unió Europea ha de permetre als usuaris millorar el control de què es fa amb la seva informació personal. A la vegada és, però, un maldecap per a les empreses, que temen perdre més del 90% dels noms i correus dels seus llistats de publitrameses.

Les trucades de companyies a les quals mai hem facilitat les nostres dades i que ens volen vendre tot tipus de productes són un malson per a molts. També solen ser-ho, entre altres accions de telemàrqueting, els correus massius d'empreses i entitats. Ara, amb l'inici de l'aplicació del Reglament de protecció de dades de la Unió Europea, tots hem rebut una nova allau de correus que poden servir per acabar amb aquests abusos. Alguns, però, no permeten, com sí que haurien de fer, donar el consentiment explícit de si autoritzem o no que continuiïn disposant i usant les nostres dades.

El silenci s'ha d'entendre com un no. Les empreses que incompleixin la normativa, ja tinguin la seu a la UE o fora, s'exposen a sancions milionàries que poden ser de fins al 4% de la facturació anual. Les xarxes socials més populars com Facebook i Twitter també han hagut de tornar a preguntar als usuaris si estan conformes amb la política de privacitat.

A partir d'ara ha de ser més fàcil denunciar els usos indeguts de dades personals. La vulneració més greu és la de transferir-les a tercers. I això que pot fer respirar més tranquils els ciutadans és un maldecap per a les empreses, que hauran de refer els mailings. Calculen que poden arribar a perdre fins a més del 90% del contigut de les bases de dades.

Informa: Gerard Gort
Imatges: Enric Fernández

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.