La venda de moda i perfumeria creix durant el pont de la Puríssima
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Els comerciants fan una valoració positiva d'aquest pont de la Immaculada ja que les vendes són similars a les del mateix període de l'any passat. La moda i la perfumeria han experimentat increments i ha baixat les noves tecnologies.
El període de màxima afluència ha estat de quatre dies, del dia de la constitució espanyola fins al cap de setmana, a diferència del 2017 en què en van ser cinc.
Tot i això, els comerciants afirmen que les vendes han estat similars a les de l'any passat, fet que és sense dubte un bon balanç.
Destaca l'increment pel que fa a la moda i la perfumeria. Un fenomen interessant és la consolidació de l'anomenat black friday que ha fet davallar la venda de noves tecnologies. El president de l'Associació de Comerciants de l'avinguda Riberaygua, Antoni Miralles, explica que en tecnologia "s'han fet ofertes d'entre el 20 i el 30%, que habitualment no es fan, i s'ha notat". De fet, afegeix, "el final de novembre l'hem salvat gràcies al black friday". Reconeix, però que "és veritat que si es compra abans, després ja no es fa".
El gros dels turistes segueix sent de proximitat, en bona part famílies que venen de Catalunya, destaca el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku. Espera "tenir neu a partir de dijous i un bon hivern". "Les previsions que tenim són força bones", conclou.
Falta encara per saber l'impacte que han tingut les protestes dels armilles grogues a França.
Informa: Pere Moliné
Imatges: Anna Romagosa