Una vintena d'empreses es reuneixen en la primera jornada internacional dedicada a eines i aplicacions tecnològiques per al comerç
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El 2025 el 70% de les compres s'iniciarà a la xarxa. La incursió tecnològica ja no es pot evitar. Conèixer el client, el tracte personalitzat i buscar nous valors en la venda són els pilars que cal treballar. Aquest dimecres una vintena d'empreses d'Andorra i contrades veïnes s'han reunit en la primer jornada dedicada a eines i aplicacions per evolucionar el negoci.
S'imaginen guanyar diners per la compra a través del mòbil? És el que proposa una de les empreses que ha participat en la primera jornada internacional d'Empreses tecnològiques per al comerç.
Antoine Remy és el vicepresident de compres de Keetiz i explica que un cop el client ha pagat, "el comerciant dona les gràcies per la visita amb un percentatge de la compra, per exemple, cinc euros". Defensa que d'aquesta manera "es crea un lligam emocional entre el comerç i el client".
Una Wi-Fi per obtenir dades, el posicionament digital, continguts dinàmics, eines de fidelització i, fins i tot, controlar la competència. Eines per a un negoci millorat.
La directora d'Actua, Judit Hidalgo, posa en relleu que "el repte és estar a prop del client, posar -lo al centre, i incorporar una tecnologia que no té perquè ser més cara ni més difícil del que s'està fent fins ara". "És un canvi de mentalitat. Però s'ha de fer, no hi ha una altra manera d'avançar", manifesta.
Es calcula que el 2025 el 70% de les compres s'iniciarà a la xarxa. Des d'Andorra recentment s'ha signat un conveni amb Visa que permetrà obtenir informació sobre el perfil de comprador i de la compra.
Més enllà es continua treballant amb el Data Hub per obtenir informació a través de l'encreuament de dades com l'ús del telèfon i el flux de trànsit.
Andorra es prepara per a un altre cicle de crisi, per això tot pas per davant que faci el comerç serà un avantatge.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Anna Ginestà