Andorra Crea connecta talent local i programadors internacionals

www.andorradifusio.ad

Creadors locals i forans són aquests dies l'objectiu dels creadors del país a l'Andorra Crea, un binomi que s'ha trobat en una tarda de presentacions ràpides. Els que venen a cercar talent representen cites com la Fira Tàrrega, el Sense Portes d'Argentona i el Natures d'Alzina. També hi ha festivals d'Andorra com el Festac.

Els creadors han tingut cinc minuts per presentar el seu projecte als programadors, entre ells Daniel Andreas, amb el circ de les joguines, que aquest dissabte es podrà veure a l'auditori del Palau de Gel. Algunes de les propostes que ja s'han vist com Cabdal d'Anna Mangot i la Jodansa i Plasticida d'Emma Regada. Una ocasió que els festivals nacionals no perden 

"Una de les coses que sempre costa és poder tenir propostes andorranes."

Sergi Vallès, Festac Sant Julià de Lòria

"Hi ha coses interessants, hi ha coses performàtiques que hem vist aquesta matí i encara ens queda un dia i mig de veure noves propostes."

Xavier Díaz, centre de Creació d'Arts Escèniques de Salt

Un dels formats que més agrada és la performance com la que han vist aquest matí "Nex to my skin" de la Companyia Lamonto per parlar com el diàleg entre dos cossos a través del contacte de la pell és capaç de fer caure l'escorça que la protegeix per acariciar les cicatrius que portem dins.

Aquest dissabte és l'últim dia del festival i encara podran veure propostes com Munus al Prat del Roure i exposicions i instal.lacions com la de Rosa Mujal i Naiara Escabias.

'Nua' un teatre immersiu sobre assetjament i pornovenjança cautiva el públic

Aquesta divendres al vespre ha sigut el torn de 'Nua', un teatre immersiu que tracta sobre assetjament a xarxes socials i pornovenjança. La protagonitza Elena Santiago, actriu també present a 'Abrakadabra'.

Ha destacat la bona rebuda del públic en dues obres de registres totalment diferents i també l'oportunitat que suposa un festival com aquest per connectar talent i professionals nacionals.

"Amb Abrakadabra i també amb Nua hi ha hagut una participació molt alta i crec que això també demostra que aquest festival no és només de programadors, sinó que també és per al país. Com a artista et permet que puguis treballar amb gent del país que, potser té unes agendes complicades i que, d'altra manera, no hi podries accedir. Poder reunir tot això en un projecte o varis ja t'enriqueix com a artista per poder aprendre de les persones que tenen més trajectòria que tu."

Elena Santiago, actriu

Informa: Rosa Alberch - Alexia Alcalá

Imatges: Pau Bonastre - Èric Mompel - Txell Taboada

Comparteix:

Alerta d’estafa laboral a argentins que volen treballar a Andorra La UIP insta a garantir la igualtat d’oportunitats i el desenvolupament social