El Consell aposta per sous més equilibrats als organismes adscrits

www.andorradifusio.ad

El Consell General ha aprovat les noves graelles salarials dels alts càrrecs dels organismes adscrits elaborada per una empresa externa. S'aplicarà quan renovin el càrrec. També ha informat que al juny s'obrirà el concurs per elegir el nou cap de l'agència de Protecció de Dades.

Les noves graelles salarials contemplen rebaixes en el sou dels màxims responsables d'algunes entitats. En el cas del president del Tribunal de Comptes, que cobrarà prop de 5.400 euros mensuals i els integrants de l'organisme, la retallada és de més d'un 20%. En canvi puja el que percep el cap de l'agència de Protecció de Dades, de prop d'un 10%, i el raonador del ciutadà, d'un 25%. Això sí, l'increment serà efectiu per als successors.

La subsíndica general Sandra Codina ha explicat que la graella que s'aplica al director de l'AQUA, el president i els membres del Tribunal de Comptes, el cap de l'agència de Protecció de Dades i el raonador del ciutadà ha estat elaborada per una empresa externa i validada per tots els grups parlamentaris.

També es farà al juny un edicte per convocar un concurs per triar el nou cap de l'agència de Protecció de Dades. S'assegura que, com ja es va fer amb el raonador del ciutadà, es vol eliminar el nomenament polític.

"Per transparència vam pensar que era el més coherent. Ja s'ha començat amb el raonador del ciutadà, comencem amb l'agència de Protecció de Dades i seguirà així amb els nomenaments de tots els organismes adscrits al Consell General."

Sandra Codina, subsíndica general

Per altra banda, el debat d'orientació política serà entre el 18 i el 20 de juny.

Informa: Pere Moliné

Imatges: Sergi Linares

Comparteix:

Mig any de marge per replantejar el futur de la construcció Daniel Bautista guanya el concurs de colònies d'Engolasters amb el projecte “Engola-Estels”