Repunt del nombre de morts a la carretera

www.andorradifusio.ad

El 2024 es va tancar amb un lleuger augment dels accidents de trànsit, la majoria amb resultat de danys materials. Però la dada més rellevant, i alhora negativa, és l'augment de víctimes mortals, que ha passat de dues a set.

L'any passat, fins a set persones van perdre la vida en sinistres a la xarxa viària andorrana. Una factura molt alta, tenint en compte que la quantitat total d'accidents (456) va ser molt similar a la del 2023 (438). Una dotzena d'aquests accidents van tenir a veure amb positius d'alcoholèmia. Tres, en drogues.

Els sinistres amb danys materials i personals s'han repartit pràcticament a parts iguals. El que sí queda clar és que el consum d'alcohol és el principal factor de risc a la carretera. Dels 456 accidents registrats durant el 2024, 82 els van protagonitzar conductors beguts. Més de mig miler (508) van donar positiu al test, la majoria (368) amb conseqüències penals.

140 conductors van donar positiu per alcohol i van haver de fer front a una sanció administrativa. Una vintena de conductors, fins i tot, van ser enxampats sota l'efecte d'ambdues substàncies a la vegada.

El 80% de les sancions per excés de velocitat

I si ens fixem en el tipus d'infracció, la més habitual, de llarg, és excedir el límit de velocitat permès. De les més d'onze mil sancions per aquest motiu (11.711), gairebé un terç, més de tres mil, s'han imposat al radar de la CG-2 a Encamp.

El total de multes per infringir normes del Codi de circulació s'enfila fins a les 14.540. Circular sense l'ITV (590), no presentar el rebut de l'assegurança (249), no respectar la senyalització horitzontal (223), utilitzar el telèfon mentre es condueix (217), circular sense cinturó (188), conduir amb permís estranger sent resident (153) o conduir sota els efectes de l'alcohol (140) són les més repetides.

Informa: Redacció

Comparteix:

 Albert Pujal recull sis mil topònims a Val de Norra El Govern del 2015 defensa la gestió del cas BPA