Fer tràmits amb l´administració ha de ser més àgil en el futur gràcies a internet. Aquesta és la voluntat de l´executiu, que du a terme una prova pilot per començar a implantar l´administració electrònica. És el primer pas perquè per al 2015 els desplaçaments presencials a l´edifici administratiu o als comuns siguin cada cop menys necessaris.
Sovint fer tràmits administratius al Govern o als comuns representa un maldecap per als ciutadans. Per aquest motiu, des de l´executiu es treballa en la implantació de l´administració electrònica, és a dir, que molts d´aquests tràmits es puguin fer per internet. El primer pas és una prova pilot en els tràmits dels ajuts a l´estudi i a l´habitatge. A través d´escàners instal·lats en diversos edificis administratius i en cada comú, ja s´està digitalitzant la documentació que els ciutadans han de lliurar per aquests tràmits i així utitlizar-la en tràmits futurs, segons ha indicar el secretari general del Govern, Jordi Casadevall..Des de l´executiu s´està fent partícips tant als comuns com a les parapúbliques, per tal que a final del 2015 un volum important de tràmits es puguin fer on-line.Lligat amb aquesta qüestió, el Govern ha aprovat el projecte de llei de serveis de confiança electrònica. Desenvolupa tota la qüestió de la signatura electrònica, inclosa l'autenticació i l'encriptació.La llei farà possible homologar els certificats electrònics emesos a Andorra amb els d'altres països. D'aquesta manera, es podran fer tràmits transfronterers basats en la certificació digital.Informa: Andrés González-Nandín Imatge: Meri Bellosta