
La intel·ligència artificial permet, entre altres coses, facilitar que es pugui donar servei en llengües minoritàries com el català. Però també personalitzar el suport que s'ofereixi i per quina via es demana.
Aquesta eina dona un suport molt gran als operadors humans però no els substitueix segons els especialistes. De moment, afegeixen.
"Qui sap d'aquí a un futur. La intel·ligència artificial està canviant moltíssim i el que fa dos anys era impensable avui és supernormal. Potser d'aquí a dos anys estarem parlant en una platja amb un còctel a la mà i aquest treball el fan màquines. Bé. Estarem fent altres coses."
Jorge Meilan, director estratègic de comptes Vocalcom
Un altre tema que destaquen és l'avançament de la tecnologia i com el seu desenvolupament és un misteri a curt termini.
"La tecnologia avança molt ràpid. No sabem on estarem d'aquí sis mesos. La tecnologia va avançant. No sabíem fa un any que estaríem on estem avui. Dintre d'un any és possible que es pugui substituir totalment l'acció humana però encara està molt lluny."
Èric Risco, expert en intel·ligència artificial d'Andorra Telecom
Els ponents també destaquen que aquesta eina serveix perquè les empreses d'atenció especialitzada puguin donar un millor servei.
Informa: Pere Moliné
Imatges. Fernando Montero
Comparteix: