- El comú d´Andorra la Vella té previst habilitar zones provisionals de càrrega i descàrrega mentre durin les obres de reforma de l´avinguda Meritxell per facilitar el trànsit rodat als repartidors. Un cop finalitzin, el comú ha arribat a un acord amb l´Associació de Transportistes per establir un horari de repartiment. - L´informe de l´agència de qualificació Standard and Poor´s deixa oberta la porta a una millora de ràting d´Andorra, si culmina positivament les negociacions per l´acord d´associació amb la UE. Assenyala que també ajudaria l´aproximació d´Andorra a institucions com l´FMI. Tot plegat, uns indicadors que el Govern interpreta com la confirmació del sanejament de l´economia - Les importacions aquest desembre han estat de 115 milions, xifra que representa una baixada d´un 0,6% de fa un any. En canvi, les compres a l´exterior han pujat un 2,5% i es situen en prop de 9 milions. Si es miren les xifres de tot el 2017 s´observa que les importacions van ser de 1.300 milions d´euros, més d´un 6% que el 2016. - Visita privada del cap de Govern a París per trobar-se amb el representant personal del Copríncep francès. Antoni Martí va reunir-se la setmana passada amb Patrick Strzoda, segons fonts coneixedores de la reunió. La visita va servir per parlar, especialment, del contraban de tabac al Pas de la Casa. - Saetde ha estat l´única empresa que ha presentat una oferta per ser el soci privat que prengui les regnes d´Ordino-Arcalís. Fins a 4 empreses havien retirat el plec de bases, però només Saetde ha formalitzat la candidatura. Aquest dilluns s´ha tancat el termini de presentació d´ofertes.
AM En Directe RNA En Directe ATV En Directe

Comencen a substituir les barreres de seguretat de ferro a la carretera per unes de fusta per evitar la sinistralitat

  Noticies » Societat   12 de gener, 2018
www.andorradifusio.ad

El 2017 es van produir tres accidents mortals a la xarxa viària, una xifra que contrasta amb el 2016, quan no se´n va produir cap. Dues de les tres víctimes mortals van ser motoristes. Les barreres de seguretat de ferro, els punts negres, l´excés de velocitat i les distraccions al volant són els principals perills a la carretera.

L´excés de velocitat continua sent, un any més, la principal causa dels accidents de circulació. Les conseqüències d´aquests accidents s´agreugen si s´hi veuen implicats motoristes, ja que, per petit que sigui el sinistre, acostuma a provocar el desequilibri i posterior caiguda dels ocupants.

L´estat de la via o els elements de protecció juguen un paper fonamental per determinar la gravetat de les víctimes d´accidents. Les barreres de seguretat de ferro, que trobem en diferents punts de les carreteres, són elements que es poden convertir en mortals per als motoristes si col·lideixen a tan sols 29 km/h. En aquest sentit, el secretari general de l'Automòbil Club, Antoni Sasplugas, avança que "les proteccions s'estan canviant" per "evitar la sinistralitat". S'estan substituint per altres de fusta.

Govern, comuns, mobilitat i l´Automòbil Club d´Andorra treballen de manera conjunta per detectar i corregir els punts negres de la xarxa viària. Dels tres accidents mortals, dos es van produir en algun d´aquests punts negres, afirma Sasplugas.

Tot i les mesures preventives, l´actitud dels conductors al volant és un dels elements fonamentals. Les distraccions al volant provocades per l´ús del telèfon mòbil, la ingesta d´alcohol i la velocitat són, un any més, els principals motius de sinistralitat.

Informa: Hèctor Romance
Imatges: Kevin Ribeiro