S'inicien les obres de la desviació de Sant Julià

www.andorradifusio.ad

Es posa la primera pedra per al final de la desviació de Sant Julià de Lòria. Ja han començat a col·locar les proteccions i a partir del setembre de l'any vinent es perforarà el túnel.

Les obres de l'última part de la desviació de Sant Julià es dividiran en dues fases. Es posarà un especial èmfasi en les proteccions de la part sud, que serà per on es començarà a obrir la boca del túnel. Això permetrà que els treballs es redueixin fins a quatre mesos. 

"Quan comencin a fer l'obra per la boca sud, les proteccions ja estaran col·locades. Fins al setembre serà per fer l'accés a la zona sud i, després, entrarà la màquina a fer la perforació del túnel, que durarà set mesos. Durant aquests set mesos nosaltres ja haurem acabat les proteccions per la cara nord i ja tindrem l'accés fet. Això significa que, quan el túnel estigui perforat completament, ja tindrem els dos accessos acabats". 

Raul Ferré, ministre de Territori i Urbanisme

En total, s'hi destinaran 24 milions, que es dividiran en partides plurianuals. A més, es tindrà una cura especial a l'impacte que tindran les obres i la infraestructura.

"També li hem volgut donar un caire d'integració en l'espai, en l'ambient. La muntanya de Rocafort és un espai simbòlic, que val la pena preservar, amb una vegetació pròpia i molt específica d'Andorra. Des d'aquest punt de vista, treballarem per limitar l'impacte de l'obra". 

Xavier Espot, cap de Govern

L'objectiu d'aquesta desviació és descongestionar la parròquia. Actualment hi passen cada dia 25.000 vehicles i, al llarg de l'any, són més de dos milions els que creuen Sant Julià en les dues direccions.

Informa: Pilar Candel

Imatges: Pau Bonastre

Comparteix:

 Tallers, actuacions musicals i murals 3D a Shop in Andorra Festival Els infants coneixen la música de Cambra Romànica