S'eleva el perill d'allaus fins al nivell 4

El Departament de Protecció Civil ha activat una prealerta

El Departament de Protecció Civil ha activat una prealerta per perill d'allaus fort a tot el país després que el Servei Meteorològic hagi publicat l’actualització del butlletí de perill d’allaus indicant un perill 4 (perill fort) sobre una escala de 5.

El butlletí indica que divendres al matí arribarà un front provinent de la pertorbació ‘Martinho’ que deixarà pluges fins als 2.500 metres durant el matí que es tornaran tempestuoses al migdia. A causa de les precipitacions que es preveuen en forma de pluja s’ha elevat el perill d’allaus a partir d’aquest dijous a la tarda i fins divendres a la tarda a nivell 4.

L’entrada de l’aire fred a partir del migdia generarà convecció que pot deixar activitat elèctrica, precipitacions intenses i ràfegues de vent més intenses que poden arribar als 70 km/h als fons de vall i 120 km/h als cims.

Aquest canvi de temps sobtat de divendres al migdia anirà acompanyat d’un descens de la temperatura i la cota de neu fins als 1.500 metres, tot i que a la tarda remuntarà als 1.800, amb precipitacions més febles i disperses. Es poden acumular quantitats de precipitació d’entre 20 i 30 mm, bona part dels quals s’acumularan amb l’episodi intens del migdia.

Centres que anul·len l'esquí escolar

Els alumnes que divendres no duran a terme l’activitat extraescolar són els de les escoles de primària següents: andorrana d'Andorra la Vella, de la Massana, d'Ordino, del Pas de la Casa i d'Escaldes; de l’escola francesa d'Escaldes, d’Andorra la Vella, de Canillo i d’Encamp; i el María Moliner. Aquesta tarda el servei d'Esquí Escolar ha avisat les famílies inscrites al servei d'avisos per SMS

Informa: Redacció

Comparteix:

Demòcrates reformula la llei d'oblit sanitari del PS Nova llei de l’aigua per gestionar millor un recurs essencial