Wallapop explica al SIMA l'èxit de les app que generen connexió entre les persones

www.andorradifusio.ad

Les noves tecnologies han transformat el concepte de comerç tradicional. Un dels exemples és Wallapop, una aplicació mòbil que permet que consumidors de proximitat estableixin una relació de compravenda amb productes propis. A Andorra, gairebé un terç de la població s'ha descarregat l'aplicació i hi ha ofert més de 90.000 productes.

La tecnologia ha permès que els compradors adquireixin productes i serveis des de casa. Amb tot, algunes empreses, com Wallapop, han volgut recuperar el concepte de sortir a comprar, però amb un toc digital.

A Andorra, unes 20.000 persones utilitzen aquesta aplicació, segons les dades de l'empresa. I, en total, els usuaris han ofert més de 90.000 productes. Al voltant del 40% de les ofertes han generat una relació comercial. És l'objectiu de l'empresa, "ens basem en la filosofia del 'warm Internet', l'Internet calent, el de connectar persones", explica el directiu Carlos Macho.

Wallapop, però, no només ha connectat persones amb un interès comercial. "Quan vens un còmic edició especial de Star Trek estàs tenint un comprador afí als teus gustos" que es pot convertir en el teu amic, reitera Macho.

El Simposi Internacional de Màrqueting ha abordat en l´edició d´aquest any la transformació del comerç perquè, segons els organitzadors, és una de les qüestions més rellevants per al futur de l´economia. La segona jornada del SIMA continuarà aquest dimecres.

Informa: Marc Guadilla
Imatges: Albert Refart / Cristina Jubete

Comparteix:

300 petits comerciants s'uneixen per demanar uns períodes de rebaixes que els beneficiïn més ACTUA es reuneix amb l'agència de Comerç Exterior de Portugal per a l'aprofitament del CDI