Soldeu ha estat aquest matí escenari de celebracions. Enguany fa 10 anys que va crear-se Grandvalira, ajuntant dues empreses que fins llavors havien estat competència. La celebració ha aplegat representants d'aquells inicis i també amics que s'hi han volgut acostar.
Ara fa deu anys, i després de negociacions intenses, els sectors del Pas de la Casa-Grau Roig i de Soldeu-el Tarter van decidir unir-se, després d'anys de ser competidors. Segons ha afirmat el president del consell d'administració d'Ensisa, Josep Mandicó, la fusió va preparar-se amb total discreció per si no s'arribava a fer i al cap de Govern el van avisar tres dies abans de signar. El primer director de Grandvalira, Conrad Blanch, ha explicat com "va haver un punt en què es van posar damunt la taula totes les dades", amb certes reticències perquè si les negociacions no arribaven a bon port, estaven desvetllant tota la seva estratègia a la competència.
Deu anys després, els responsables confien que la unió és més forta que mai i posen en relleu la gran quantitat de de visitants que han passat en aquestes onze temporades, com també l'aposta que s'ha fet des de l'empresa per millorar les instal·lacions. La directora de Grandvalira, Núria Tarré, destaca una història de dificultats i d'èxit "amb 100 milions d'euros d'inversions en infraestructures, serveis i tecnologia i donant servei a 17 milions de visitants"
L'acte de celebració també ha servit per descobrir el nou logotip commemoratiu del domini esquiable, reinterpretat pel dissenyador Custo Dalmau, i per bufar les espelmes damunt un gran pastís que ha ideat el cuiner amb estrella Michelin Nandu Jubany.
Informa: Judit Pedrós Informa: Meri Bellosta
Comparteix: