El màrqueting aposta pel mòbil; una dotzena de ponents han exposat al Simposi Internacional de Màrqueting d'Andorra com explotar la banda ampla per captar i, sobretot, convèncer els turistes i clients.
En la segona edició del SIMA s'han presentat noves eines per influir en la decissió final dels clients i les facilitats que ofereix la tecnologia com, per exemple, el pagament a través del mòbil. Segons els ponents, aquesta és una eina difícil d'aplicar a Andorra ja que, d'una banda, PayPal no reconeix Andorra com a país de compra i, de l'altra, perquè els terminals de l'ABA no han incorporat lector de mòbils per la manca d'acord amb les empreses telefòniques. Amb tot, el gerent de l'agència de relacions públiques de Google ha explicat el potencial d'aquesta eina en el màrqueting.
Captar l'experiència del consumidor i la possibilitat d'interactuar directament amb l'usuari són camp d'explotació per aconseguir convèncer el client. Però els experts reconeixen que, per ara, els usuaris van un pas per davant dels empresaris.
Amb uns dos-cents participants, el simposi ha duplicat la participació de la primera edició amb l'objectiu de consolidar una trobada per a empresari i emprenedors on debatre les noves tendències del màrqueting.
Informa: Toni Vila Imatge: Antoni Vila
Comparteix: