El 2023 porta un nou sobrecost al comerç mentre es busca consolidar la marca The Shopping Mile Eix Central per guanyar clients

www.andorradifusio.ad

El comerç de l'Eix Central alerta que amb la pujada de preus, salaris i lloguers, si no s'incrementen les vendes hi ha establiments que es podrien veure en una situació greu. Ara es treballa en diversos fronts per rellançar les compres com a atractiu turístic, enfocats també al comprador francès que es vol recuperar definitivament. 

El comerç s'enfronta a un 2023 amb pujada de salaris, lloguers i un 7% per part de serveis i proveïdors. Costos que se sumen a altres ja coneguts, com ara la despesa energètica i els treballs derivats. Això sumat a la pèrdua de nivell adquisitiu obliga les empreses a fer malabarismes per fer competitius els preus i les compres. I és que el tiquet mitjà ha baixat. La presidenta del Shopping Mile- Eix Central, Sònia Yebra així ho assegurava: "el compte de resultats de les empreses es veurà molt afectat i veurem com va el 2023 perquè si les vendes no incrementen o no podem repercutir o recuperar el marge amb l'increment de vendes hi haurà empreses que tindran molts problemes."

Des de Shopping Mile Eix Central que inclou les avingudes Meritxell i Carlemany i la zona de Fener, estan treballant en la segona fase del pla estratègic amb accions per reactivar el comerç i poder-lo comunicar de manera estratègica. Tot per incrementar la despesa del client espanyol i recuperar el francès. "El que ens agradaria fidelitzar aquest client i captar un altre tipus de client com el francès que ha començat a baixar al centre, que ja no es queda al Pas de la Casa", ha afirmat la presidenta.

Mentrestant es continua acusant la manca de personal especialitzat, una situació que es veu agreujada pel preu i la manca de lloguers. 

Informa: Rosa Alberch
Imatges: Arxiu RTVA 

Comparteix:

La justícia retira la custòdia als pares de la nena del vel Palma de Mallorca es posiciona com l'opció amb més possibilitats per ser la nova destinació des de l'aeroport