Una quarantena de clients afectats per la crisi de BPA han fet arribar aquesta tarda un recurs administratiu a l'INAF. L'escrit té per objecte que es considerin nul·les les decisions de bloquejar els estalvis ingressats a l'entitat i retrocedir operacions bancàries realitzades durant els primers dies de la intervenció del banc. Aquest és el primer pas que fan de manera col·lectiva els estalviadors afectats abans d'acudir als tribunals.
La primera demanda col·lectiva de particulars afectats per l'afer BPA ja és aquí. L'Institut Nacional Andorrà de Finances ha rebut aquesta tarda el recurs administratiu d'un bufet d'advocats que representa 37 estalviadors afectats. L'escrit al·lega que les operacions realitzades entre el dia de la intervenció del banc, el 10 de març, i una setmana després, quan l'INAF va ordenar el bloqueig dels dipòsits de BPA, en cap cas haurien d'haver pogut fer marxa enrere com així ha estat. Alguns dels denunciants tenien productes que van vendre i transferir a un altre banc just després que es fes pública la nota del Tresor nord-americà sobre les suposades pràctiques de blanqueig per part de BPA. Però aquests diners mai van arribar a destí. El recurs, doncs, demana que s'anul·lin les retrocessions de les operacions durant aquesta setmana. L'escrit també argumenta perquè és arbitrària la decisió dels administradors del banc nomenats per l'INAF de permetre disposar únicament de 2.500 euros setmanals per compte. Els afectats defensen que aquesta norma s'hauria d'haver fet pública. La darrera reforma del codi de l'administració preveu que els recursos s'hagin d'adreçar directament als organismes implicats i no al Govern, tot i que la demanda dels clients del banc també es fa extensiva a l'executiu.Informa: Xavi Palma