Els sectors de l'esquí, l'hoteleria i l'electrònica són els que motiven més consultes al servei d'atenció al consumidor. L'any passat, aquest departament va rebre 1.670 consultes, un 46 per cent de les quals va acabar en reclamació. A més, es van obrir 18 expedients sancionadors. Ho ha explicat al programa "Ara i Aquí" de Ràdio Nacional el cap de la unitat de comerç i consum, Xavier Granyó.
El servei d'atenció al consumidor va experimentar l'any passat un increment moderat de les consultes dels ciutadans. El 2013, es van rebre 1.670 demandes, el 46% de les quals va acabar en reclamacions formals contra establiments. L'esquí, pel volum de negoci que mou, és el sector que més reclamacions genera. El cap de la Unitat de Comerç i Consum, Xavier Granyó, explica que un dia amb ventades en què no funcionen tots els serveis es "genera un conflicte que de vegades deriva en una reclamació envers l'estació". Insisteix, però, que els dominis "estan molt ben preparats", amb "serveis d'atenció al client i de qualitat molt avançats" i que "són capaços de gestionar i solucionar el 99,9% de les seves queixes".
Els visitants i turistes són l'origen d'una part important de les consultes i reclamacions, un 60%. Depèn bàsicament del sector afectat. Granyó indica que els dos primers sectors que generen més queixes són l'esquí i l'hoteleria, directament vinculats als visitants. Els segueix la venda de productes electrònics, en què les reclamacions es divideixen entre turistes i consumidors nacionals. Finalment apunta al sector de l'habitatge, amb queixes purament de ciutadans del país.
El 2013 es van obrir 18 expedients sancionadors, sis dels quals a agències de viatge. Entre les millores assolides l'any passat, Granyó ha destacat la posada en funcionament del full de reclamació per internet i la informació al consumidor sobre l'existència d'aquests fulls als establiments.
Informa: Ana Alamán Imatge: Marta Paixà
Comparteix: