El darrer accident d'un motorista, que es va cobrar la vida d'un home de 43 anys, tornar a posar sobre la taula la sinistralitat amb aquests vehicles. Tot i els cinc morts des de principi d'any, l'Automòbil Club afirma que no es pot parlar de punts negres a la xarxa viària. Atribueixen l'augment de la sinistralitat al fet que ha augmentat considerablement el nombre d'usuaris de moto.
Cinc morts a les carreteres del país enguany, tots amb implicació de motocicletes. Això sí, en diferents punts de la xarxa viària. L'Automòbil Club creu que no es pot parlar de trams conflictius o punts negres.
En el darrer informe, corresponent al 2017, recorda que un punt negre és un emplaçament que pertany a una xarxa de carreteres, en el qual durant un any natural hi hagi hagut tres o més accidents amb víctimes, amb una separació màxima entre un i un altre de 100 metres. Aplicant aquesta definició, l'entitat assegura que no es poden establir similituds i que l'increment de la sinistralitat cal atribuir-lo a diversos factors.
Un va lligat proporcionalment a l'augment d'usuaris de motos, com ho demostren les xifres de vendes dels darrers anys. A més la utilització d'aquests vehicles s'ha generalitzat durant l'any i ja no es limita als mesos on preval el bon temps, com passava abans. En qualsevol cas, considera preocupant que des de principi d'any hi hagi hagut cinc morts d'usuaris de motocicletes i per això reclama mesures per conscienciar i fomentar la prudència entre els conductors.
Informa: Joan A. Sarmiento
Comparteix: