El president de l'Automòbil Club no té clar que s'hagi de regular la circulació de patinets i bicicletes elèctrics. Creu que abans de prendre aquesta decisió caldria estudiar la xarxa viària, la mobilitat i l'impacte que tenen.
La mobilitat del futur passa per la convivència dels vehicles convencionals amb els mitjans alternatius de mobilitat sostenible, com ara patinets i bicicletes elèctrics. Mentre que hi ha països que han decidit delimitar carrils específics per a aquesta mena de transport, n'hi ha d'altres que encara no n'han regulat la circulació. En el cas d'Andorra, el president de l'Automòbil Club creu que Mobilitat hauria d'estudiar si cal limitar el seu accés rodat per voreres, si han d'anar pel carril dret de la carretera o si ara per ara no és una necessitat i no s'ha de regular. Malgrat això, el Consell General ja té en tràmit parlamentari la llei que regula el nou codi de circulació, que preveu que tots aquests mitjans alternatius de mobilitat particular vagin per la calçada i deixar la vorera per als vianants. "A nosaltres mateixos ens costa molt trobar la manera d'adaptar aquesta revolució i saber si l'hem de regular o no", reconeix el president, Enric Pujal, qui insisteix però que "Andorra ha de ser capdavantera en tot tipus de mobilitat i en una eficiència dins d'aquesta mobilitat".
De fet, la mobilitat sostenible és una de les prioritats a curt termini de l'Automòbil Club, que fa un balanç molt positiu del 2020. Segons ha detallat Enric Pujal, enguany s'han registrat 1.036 altes de soci malgrat la situació sanitària provocada per la Covid-19.
L'actual junta presidida per Pujal acaba el mandat al març, quan hi haurà eleccions. Després de vuit anys, destaca que els comptes estan sanejats i que l'entitat ha passat de ser deficitària a tenir més ingressos que despeses.
Informa: Òscar Serrano
Imatges: Marta Pons
Comparteix: