Partint d'una població estable de 6.000 persones, Canillo pot arribar a acollir-ne 25.000 un dia de Nadal, incloent-hi també turistes i gent de pas. Reforçar la xarxa viària i guanyar seguretat són dues de les grans prioritats del nou any que comença. Des del comú també plantegen estratègies per alleugerir les acumulacions de vehicles, per exemple, als peus de les pistes d'esquí.
Quant a mobilitat, Canillo té dos punts negres.
"La zona de la Trava, per exemple, que és una carretera que no s'ha tocat des de fa quasi 100 anys. És un punt crític a l'hivern i a l'estiu perquè és una carretera que està en una zona obaga, estreta i perillosa, però hi ha un projecte de Govern per a l'any 2025 per reformar o ampliar aquest punt crític. Quedarà també la presa de Ransol, a on s'hauria d'ampliar la zona del revolt de la presa."
Jordi Alcobé, cònsol major de Canillo
I encara a Ransol, s'ha detectat un cert risc a la pujada cap al poble, que es gela fàcilment. Una pujada que molta gent fa a peu i que pot ser un perill també per als cotxes. És per això que es vol acabar la vorera perquè arribi a la carretera general.
Una carretera que a l'altura del centre del poble de Canillo tindrà noves voreres i llocs d'aparcament, que ajudaran a pacificar la zona en el marc del projecte d'embelliment que es farà entre el 2025 i el 2026.
Sobre la taula hi ha l'opció de fer-hi una variant, però és un projecte que encara està molt verd. L'altra ubicació a millorar és al Tarter.
"Aquí si poguéssim ampliar un carril de circulació, que és el que falta ampliar en sentit baixada, es podrien eliminar els cons que s'han de posar cada matí i cada tarda amb agents de circulació."
Jordi Alcobé, cònsol major de Canillo
Fet que permetria guanyar en fluïdesa i eficàcia.
Informa: Laura Cugat
Imatges: Sergi Linares
Comparteix: