El transport públic serà més freqüent, amb un descens del preu dels abonaments, i ampliarà els horaris de la majoria de trajectes. Són algunes de les novetats arran del concurs de concessió presentat aquest dilluns.
Dues propostes s'han adjudicat els tres lots previstos: la formada per Autocars Nadal, les línies de les parròquies centrals i Sant Julià de Lòria; i l'UTE formada per Cooperativa Interurbana i Transpisa, les de les valls del Nord i d'Orient.
Les concessions substituiran els contractes actuals per la prestació de serveis per la targeta magna, la targeta blava o el bus lliure, que tenien un cost per a l'estat de 3,7 milions d'euros anual. Ara, el Govern pagarà a les empreses adjudicatàries 1,31 euros per cada viatge real d'usuaris, el que podria suposar un estalvi de 600.000 euros cada any.
"Això obeeix a reflectir el cost del transport, però sobretot a una política d'incentivar els abonaments. Aquesta sol ser la tendència que es veu arreu; intentar que qui tingui les tarifes més avantatjoses sigui qui està fent una utilització fidel perquè és un usuari habitual", explica el ministre d'Economia, Competitivitat i Innovació en funcions, Gilbert Saboya.
El nou model de transport integra l'ús de la plataforma de gestió de mobilitat de FEDA, que permetrà disposar d'informació en temps real de l'ús del transport de cara a optimitzar-lo. Els vehicles seran més eficients i estaran equipats amb un sistema d'expedició de tiquets, wifi i rètols indicadors, entre d'altres. Es preveu que a partir de l'1 de setembre comenci a funcionar la nova concessió.
Informa: Joan A. Sarmiento
Comparteix: