La delegada de la Generalitat i l'alcalde de la Seu d'Urgell es desmarquen de les crítiques de l'alcalde de Vielha en contra de l'aeroport d'Andorra-la Seu. Remarquen que és important explotar aquesta infraestructura perquè genera llocs de treball i és una base important per als cossos d'emergència.
La nova ruta aèria amb Palma, així com la de Madrid, va molt més enllà d'atreure turisme a Andorra, com afirma l'alcalde de Vielha que, en unes declaracions a la premsa, havia criticat la inversió econòmica del govern català. Així ho defensen la delegada de la Generalitat i l'alcalde de la Seu d'Urgell.
"I molt, molt important és la base d'helicòpter d'emergències i de bombers. Assisteix a qualsevol emergència de muntanya que hi pugui haver a tot el Pirineu amb un temps de resposta molt i molt ràpid. Crec que cal que pensem i treballem en clau de territori perquè ens beneficia a tots plegats".
Anna Vives, delegada de la Generalitat a Andorra
En termes similars s'ha manifestat l'alcalde de la Seu d'Urgell. Joan Barrera recorda la importància d'Andorra per a l'economia de la comarca i que l'aeroport és una peça mes d'aquesta relació.
"Amb Andorra tenim una gran relació econòmica i afectiva, que es veu reflectida en la quantitat de persones que hi treballen. Això comporta una relació que té molt a veure amb l'economia del nostre territori, de la nostra ciutat i, per tant, tot el que li vagi bé a Andorra ens va bé a nosaltres".
Joan Barrera, alcalde de la Seu d'Urgell
Tant Vives com Barrera emfatitzen que l'aeroport és una infraestructura que genera un impacte econòmic en molts més territoris i crea llocs de treball per a la població local, tenint en compte l'obertura de més hangars.
Aturar per proveir-se de combustible a l'aeroport lleidatà d'Alguaire. És el que va fer el vol de retorn a Palma. Aeroports de Catalunya ho ha confirmat i destaca que els vols regionals han de portar prou carburant com per fer el viatge d'anada i tornada.
Tot i això, recorda l'entitat que és el primer cop que es dona aquesta situació i confia que no torni a repetir-se. De fet, en els dos anys des que es va inaugurar la línia regular a Madrid, a càrrec de la mateixa aerolínia, Air Nostrum, no havia passat mai. És cert que s'havien desviat vols al mateix aeroport de la plana de Lleida, però era a causa del temps.
Actualment a l'aeroport d'Andorra-la Seu no hi ha una estructura que permeti proveir-se de combustible als avions. En cas que s'obrissin noves línies internacionals, com a Lisboa i Londres, seria una estructura necessària.
Informa: Laura Cugat - Joan A. Sarmiento - Ariadna Guiu Vila
Imatges: Sergi Linares
Comparteix: