Alcobé vol evitar que amb la ubicació de l'heliport es repeteixi la 'crisi Patapou'

www.andorradifusio.ad

Segons el ministre d’Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, l'heliport nacional és una qüestió d'interès general i ha de prevaler per sobre dels interessos particulars. Alcobé afirma que sempre hi haurà una reacció contrària dels veïns, però que precisament els informes s'estan fent per minimitzar les molèsties. De moment encara no hi ha decisió sobre el terreny idoni.

Abans que acabi l'any, o com a molt tard a principi del 2016, el Govern sabrà quin és el terreny que compleix les condicions tècniques per acollir l'heliport. Sigui com sigui, el sobrevol es farà per zones poc poblades i a molta altitud. 

Per bé que entén que hi pugui haver animadversió per part dels veïns, diu que el pitjor que li pot passar a Andorra és que finalment el projecte no tiri endavant: "Si es selecciona un dels dos terrenys, la Comella o Engolasters és perquè s'ha pogut comprovar que l'afectació és completament suportable i que no hi ha cap incidència negativa notòria a les zones veïnals."  

Així, el 2016 s'hauria de licitar la construcció de la infraestructura i la gestió de les línies regulars. La intenció és que el 2017 ja comenci a operar. Pel que fa al finançament, l'opció més viable és que el Govern n'assumeixi l'obra: "Sent realistes, serà molt difícil aconseguir que una concessió privada pugui construir, gestionar i portar línies regulars en un heliport a Andorra. El més previsible és que sigui el Govern qui construeixi  aquesta infraestructura que no ha de ser ni molt menys molt costosa, ha de ser assumible per l'Estat, es tracta d'una plataforma per aterrar i un edifici. Per tant el model seria que el Govern construeixi aquest heliport i que pugui concedir la explotació a un tercer. " ha assegurat el ministre d'Administració Pública, Transports i Telecomunicacions, Jordi Alcobé. 

Alcobé ha recordat que la Massana té un heliport i que l'hospital també té pista d'aterratge, de forma que se sobrevolen zones poblades. El mateix passa amb heliports d'altres ciutats que estan ubicats al terrat dels gratacels. Tot i així, recorda la seguretat d'aquestes infraestructures.

Informa: Rubén Carcellé   Imatge: Josep M. Garcia

Comparteix:

El Govern defensa la separació de poders i la independència judicial en el 'cas BPA' Alcobé diu que l'altiport i l'heliport són complementaris a a l'aeroport Andorra-la Seu