Clients de BPA presenten una reclamació administrativa per valor de 370 milions d'euros
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Els titulars de 240 comptes de BPA han presentat una reclamació administrativa de responsabilitat patrimonial, per 370 milions d'euros. L'adrecen al Govern, l'AREB, l'INAF i la UIFAND, de manera solidària. Responsabilitzen l'administració pública del correcte funcionament del sistema financer.
Els 370 milions que demana la plataforma de clients afectats corresponen als diners que aquests usuaris tenien dipositat a l'entitat financera. La reclamació administrativa, que es pot allargar quatre mesos, és el pas previ a la via judicial. La plataforma argumenta que les administracions demandades no han complert el seu deure i això ha provocat la situació actual. En aquest sentit, l' advocada de la plataforma de clients afectats per la crisi de BPA, Anna Solé ha lamentat que "el regulador potser no ha estat a l'alçada i aquesta ha estat l'escletxa que per acció o omissió ha provocat que un malaurat 10 de març del 2015 es publiqués la nota del Fincen i això va provocar la mort immediata de BPA i va danyar també la plaça financera i l'economia del país."
La plataforma, segons explica la seva advocada Gemma Martínez, no descarta emprendre noves accions legals per danys i perjudicis:"El fet que haguem interposat una acció no significa que no puguem donar cobertura a tota la gent que encara avui en dia ens està contactant per adherir-se a la nostra plataforma i participar de les accions que puguem emprendre."
Considera que la intervenció realitzada contra BPA després de la nota del FinCEn, va ser totalment desproporcionada i improcedent.