Consum rep un miler de queixes en mig any

Aquest navegador no admet l'element de vídeo.

Augmenten un 12% les queixes al departament de Consum. Fins al mes de juny se n'acumulen 954, la gran majoria pertanyen a sectors relacionats amb el turisme i el comerç electrònic. 

L'esquí suma unes cinquanta noves queixes d'un any per l'altre. La més recurrent, el quilometratge de pistes nevades. En el sector turístic, el que més es reclama són mancances en els serveis dels apartaments turístics. També genera queixes el comerç electrònic amb els cursos en línia a la capçalera, que ja dobla la xifra de l'any passat.

El departament de Consum està satisfet ja que la gran majoria tenen una solució ràpida. Això sí, avisa el consumidor que quan es tracta de comerç electrònic, cal llegir la lletra petita abans de clicar 'acceptar'.

"Aquest semestre del 2024 ja portem 954 queixes que representa 12% més del mateix semestre de l'any passat. Continuarem amb un increment notable entre el 12 i el 15% d'increment que el 2023". 

Sergi Nadal, director de Turisme, Comerç i Consum

Els que més es queixen són els espanyols, seguits dels andorrans i els francesos. El consumidor cada vegada té més clar quins són els seus drets, sent primmirat, i en ocasions murri. I és que hi ha els experts que "reclamen que els tornin els diners, que volen una altra estada" De fet, més de dues-centes de les reclamacions "han estat desestimades perquè no tenien cabuda". 

Tot i que les queixes són creixents, com en el cas de l'esquí, Consum celebra que la majoria són de fàcil i ràpida solució i no representen un gran volum dins l'activitat del sector.

En segon lloc a la llista hi ha el comerç electrònic. Tot i que s'han detectat irregularitats, en la gran majoria dels casos la demanda queda sense efecte per no haver llegit les condicions. "A vegades no llegim la lletra petita" explica Nadal, però "en altres casos és veritat que faltava informació i s'ha demanat a l'empresa d'adjuntar una finestra indicant el que calgui". 

Tanmateix el més important és fixar-se en el procés abans de no poder desestimar l'elecció. 

Informa: Rosa Alberch

Imatges: Pere Besolí

Informació relacionada

Aquest lloc web utilitza “cookies” per recollir informació estadística sobre la seva navegació i millorar la seva experiència com a usuari. Si vostè continua navegant en aquest lloc web s’entendrà que accepta l’ús de “cookies”.