Nova campanya de Mans Unides per recaptar 55.000 euros
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
Mans Unides presenta la campanya anual d'activitats amb l'objectiu d'aconseguir 55.000 euros per a quatre projectes, just el mateix dia en què Unicef activa un telèfon contra la mortalitat infantil. Dos iniciatives esperançadores pels bons resultats obtinguts.
Una xerrada sobre el Camerun, dues cites musicals amb les corals i l'esbart de les valls del nord i la projecció del documental "Invisible", produït per Javier Bardem són els reclams de Mans Unides concentrats en un mes per aconseguir 55.000 euros que falten per a quatre ampliacions: la d'un hospital al Camerun, una fleca per a malalts mentals a Benin, una escola afectada pel terratrèmol d'Haití i una altra escola a Guinea-Conakry. Però, diners a banda, l'objectiu, segons la vocal de l'ONG, Carmela Sellart, és crear consciència i "que obrim els ulls entre tots".
De la seva banda, Unicef ha obert la campanya "Ara no podem parar" que buscar continuar amb les petites accions que, en els darrers vint anys, han aconseguit reduït gairebé a la meitat la mortalitat d'infants menors de cinc anys. Mantenir-ho depèn només d'un gest amb el mòbil. La directora del comité d´Andorra por la Unicef, Marta Alberch, explica que enviant un SMS "es pot vacunar els nens contra la pòlio, el xarampió, donar aigua potable a un infant durant tres setmanes o tractar-los contra la desnutrició infantil", que són les causes principals de mortalitat. Les dues campanyes arrenquen amb l'esperança d'assolir els objectius per la fidelització de les aportacions però, sobretot, veient els resultats obtinguts, convençuts que l'ajuda és efectiva.
Informa: Toni Vila Imatge: Josep M. Garcia