Proliferen les superfícies comercials més grans i les franquícies
Aquest navegador no admet l'element de vídeo.
El comerç ha evolucionat des del 2015 a un nou model, segons apunta el primer observatori del sector, presentat per la CCIS. Han aparegut comerços amb més superfície, orientats a l'experiència de marca i més franquícies.
La directora de la Cambra de Comerç, Sol Rossell, assegura que els darrers anys han pogut contemplar "una tendència a més metres de superfície comercial, es veu més l'augment de la gastronomia i creiem que anem per bon camí per tenir una oferta més diversificada".
El 78% del comerç de centra a les parròquies centrals i el Pas de la Casa. El 90% dels visitants compra durant l'estada, sobretot perfumeria, tabac, alimentació i begudes sense alcohol. Quant a la resta de parròquies, el comerç ha perdut pistonada en favor del sector serveis. Sobre la situació del comerç detallista, els principals problemes són els costos fixos, el lloguer, el marge del preu de venda i l'elevada competitivitat, sobretot de la venda on-line.
L'Observatori del Comerç (#ObservatoriComerç), liderat per la Cambra, presenta els dos primers estudis que analitzen el comportament dels clients i l’evolució del comerç urbà del 2015 al 2024. pic.twitter.com/fc4n0j03mW
— Cambra de Comerç d'Andorra (@cambraandorra) July 31, 2024
I el context global no ajuda, segons afirma la CEO d'Intueri Consulting, Maria Segarra. "Si realment hem d'esperar que la gent ens pugui perquè estem fent una proposta de diferencial d'oferta això cada vegada és més difícil per Andorra i per a molts destins comercials. El tema és que la gent compra quan té temps lliure, està relaxat, baixa la guàrdia i quan es té temps lliure es gasta més".
Informa: Redacció