L'augment de preus de la marca Andorra fa que el turista es comenci a replantejar altres destinacions per passar les vacances. Els qui tenen un poder adquisitiu mitjà comencen a optar per Catalunya o Aragó i els qui el tenen alt miren cap als Alps.
Aquests dies, les agències de viatges receptores comencen a tancar els contractes amb majoristes d'arreu a un ritme més lent que altres anys. D'entrada, ja es nota la retirada del turista israelià. Jordi Orozco, de Ski Serveis, recorda que "els de 51 anys en avall han fet el servei militar".
La temporada passada va estar marcada per les ganes de gaudir després de dos anys de dures restriccions de la pandèmia. Aquest any, en canvi, s'han frenat les ganes de viatjar, en part per la pujada de preus, que està perjudicant la contractació dels majoristes de viatges. Destaquen que d'un any per l'altre, amb l'augment de preus de forfet, hotels i desplaçaments, la destinació Andorra s'ha encarit un 20%, 200 euros més que Catalunya o Aragó en temporada mitjana que "tenen un preu més econòmic. Abans sense tants augments érem més competitius, però ara costa que agafin el destí final".
Andorra es posiciona de la banda del luxe i això fa que ara la seva competència sigui la dels Alps. Tanmateix, el 'preu per preu' també afecta Andorra perquè "la gent se'n va a Courchevel i a llocs així. Abans els preus eren més distants, però ara són més o menys iguals i decideixen anar allà; amb això no hi podem fer res".
El canvi de paradigma canvia les regles del joc per a un sector que cada vegada juga amb marges més ajustats.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Pere Besolí
Comparteix: