Les previsions d'Andorra Turisme s'han quedat curtes. La sisena edició de l'Andorra Shopping Festival ha superat el 4% més de visitants que es preveia i s'ha triplicat la xifra. El pont de Tots Sants i la festa de l'Armistici han ajudat a portar més gent i a salvar el global de la tardor.
L'Andorra Shopping Festival és un producte plenament consolidat després de set edicions. En la darrera, celebrada entre l'1 i l'11 de novembre, la xifra de visitants ha pujat un 12,2%, dada que ha permès compensar la davallada de la segona quinzena per culpa de les protestes dels Armilles Grogues a França. També el descens del mes d'octubre.
Globalment la tardor s'ha saldat en positiu. El ministre de Turisme, Francesc Camp, assegura que ha anar "millor de l'esperat". "Havíem previst un 4% de creixement, que ja era una previsió optimista, i ha anat molt millor del que ens pensàvem perquè hem aconseguit un 12%. És una de les millors xifres de les campanyes dels darrers anys", remarca.
Igual que el 2017, els concerts i la música i el teatre al carrer, les ofertes i les promocions dels comerços i l'Andorra a Taula, amb els menús gastronòmics, són les activitats que han tingut més èxit.
Destaca la bona acceptació de les propostes destinades als nens i a les famílies. Camp afirma que la varietat "dona molt joc" i creu que les dades demostren "que l'oferta comercial continua sent molt vigent".
L'Andorra Shopping ha rebut un pressupost de 617.000 euros, vint mil menys que l'anterior edició. El 60% es destina a comunicació, especialment a Espanya, on el 2018 ha tingut més ressò que a França. La propera edició repetirà dates, amb l'1 de novembre com a divendres festiu.
Informa: Sergi Cano
Imatges: Sergi Linares
Comparteix: