Andorra Telecom ha ingressat 31 milions d'euros per itinerància el 2019, amb una lleugera davallada respecte de l'any anterior, però millorant les previsions que s'havien fet. A causa del canvi en les regles de joc en la facturació, l'objectiu és que la caiguda sigui sostinguda.
Ja fa temps que Andorra Telecom té clar que els ingressos per itinerància no tornaran a ser els de fa uns anys. Les regles de joc han canviat en l'escenari internacional i encara ho poden fer més en funció de com quedi la situació de les telecomunicacions en un futur acord d'associació amb la Unió Europea.
Però l'objectiu és que la caiguda sigui sostinguda com fins ara. L'any 2017 es van facturar 39 milions, un any més tard es va baixar a 32 i aquest darrer han estat 31, tot i que el portaveu de la companyia, Carles Casadevall, explica que "s'havien pressupostat entre 28 i 28,5". Ho atribueix a "operadors amb els quals no hi ha acords de descomptes i que et poden sorprendre".
La companyia treballa per assolir els millors acords amb operadors estrangers, alguns dels quals ja no repercuteixen un sobrecost al seu client quan consumeix dades a Andorra. Molts altres acaben aplicant tarifes que es poden considerar assumibles.
Casadevall explica que és molt complicat saber com evolucionarà aquest escenari els anys vinents i quins ingressos per itinerància s'aconseguirà estabilitzar.
Informa: David Domingo
Imatges: Desirée Sala
Comparteix: