Andorra Telecom pretén en dos anys tenir al dia el primer gran pas cap a l'automatització de la seva gestió interna i d'aplicació dels serveis als clients. La telefònica ha celebrat aquest dimarts una jornada dedicada a la innovació en la qual ha explicat les bondats dels processos automatitzats, que poden arribar a tenir un estalvi de temps en certes tasques de fins al 80%.
El responsable d'operacions i infraestructura d'Andorra Telecom, Josep Maria Barris, assegura que l'automatització no ha de suposar pèrdua de llocs de treball com va succeir al segle passat amb la industrialització. Diu que "no s'ha de veure com una amenaça, sinó com un aliat que ens ajudarà a ser més eficients i a optimitzar processos".
La qualitat i el temps dels procediments es veuran beneficiats. Andorra Telecom està ara treballant a reconèixer quines són les tasques més susceptibles de ser automatitzades, sobretot les més repetitives. No caldrà ser un expert enginyer per operar dins una estructura automatitzada, indica Barris posant com a exemple "la gestió d'informes".
El públic de la jornada estava format bàsicament per responsables tecnològics d'empreses mitjanes, ja que segons Andorra Telecom els gestors privats han de començar a creure més en els avenços que pot aportar l'optimització en la qualitat, entre el 40 i el 60%, i casos d'estalvi de temps de fins al 80%.
Informa: Sílvia Mestre
Imatge: Sergi Linares
Comparteix: