La massificació turística i els problemes per trobar mà d'obra no són un problema exclusiu d'Andorra, sinó també d'altres destinacions. Així ho ha assegurat el director general d'Andorra Turisme a "Els matins de la Nacional". Betim Budzaku apunta que l'objectiu és atreure més visitants dels països asiàtics i els Estats Units.
Xifres rècord de visitants i al mateix temps preocupació per la massificació turística i la dificultat de gestionar-la, que s'afegeix al ja difícil procés de trobar mà d'obra. És el sentiment d'Andorra Turisme, que afegeix que s'ha de veure com aquest fenomen afecta altres destinacions.
Així ho ha manifestat el seu director general, Betim Budzaku, a Ràdio Nacional. "Cada destinació bona ara té problemes de massificació. Amsterdam ho té. París ho té. Londres ho té. Dubai ho té". I ha posat l'exemple del que li va passar als Emirats Àrabs. "De fet, a l'aeroport de Dubai vaig estar tres hores per passar la frontera. Perquè òbviament hi ha 8 mil milions de persones al món i som molts més."
Ha assegurat que el futur del turisme passa per buscar clients que gastin més i que vinguin de zones diferents a les habituals. Budzaku ha apuntat cap a on haurien d'anar. "Estem molt interessats en mercats asiàtics sobretot. Després en els Estats Units. També com una prioritat pels anys que venen. I després l'Orient Mitjà. Són les tres zones, de continents no en podem parlar, només regions diferents."
A més, Andorra Turisme vol fer més esforços per atreure públic alemany, perquè una bona part de la seva població acostuma a viatjar regularment a l'exterior.
Informa: Pere Moliné
Comparteix: