Andorra Turisme treballa per adaptar l'oferta d'aquest estiu als mercats de proximitat d'Espanya i França. El gerent, Betim Budzaku, ha explicat al Cafè de l'Ara i Aquí que s'ha fixat el 15 de maig com a punt d'inflexió per saber on són i quines possibilitats hi haurà de futur.
La crisi sanitària mundial no només ha obligat a cancel·lar l'espectacle del Cirque du Soleil de juliol. La incertesa actual obliga a adaptar l'estratègia d'Andorra Turisme per als mesos vinents sense saber encara com afectarà els hàbits de consum. Segons Betim Budzaku, amb el 75% dels vols al continent cancel·lats, l'única aposta clara a hores d'ara són els mercats de proximitat, Espanya i França.
Andorra Turisme es fixa el 15 de maig com a punt d'inflexió per definir les accions de futur. Tenint en compte que juliol és el mes en què el turisme ha crescut més proporcionalment en els últims vuit anys, i que l'agost ja és un mes fort, l'estiu es veu amb esperança. "Dins de la desgràcia d'això, la sort, si es pot dir d'alguna manera, és que ha passat en el període de temps millor possible, excepte la Setmana Santa, que fa mal, òbviament. Si hagués passat això al desembre, la situació més que crítica seria dramàtica i tràgica", assegura el gerent de l'ens, tot esperant la reacció d'"algun tipus de turista que tingui la possibilitat de viatjar fora del seu país".
Intuïció, sentit comú i responsabilitat són les eines, segons Budazku, per encarar un futur incert i adaptar-se a una realitat que també afectarà els hàbits del turisme.
Informa: Joan López
Imatges: Arxiu
Comparteix: