Aquest mes d'agost han vingut a Andorra més d'un milió de visitants. Almenys són les xifres que s'estimen ara mateix des d'Andorra Turisme. El mes que deixem enrere ha estat excepcionalment bo a diferència de juny i juliol. Setembre s'enceta amb una campanya per al turisme de proximitat que també serà clau per a l'hivern. Les dues properes setmanes seran decisives per dissenyar la campanya de neu.
Amb l'obertura d'hotels a primers de juny, sense Cirque du Soleil al juliol que ha suposat una pèrdua de 100.000 persones, el balanç de visitants de juny i juliol es preveu inferior a l'any passat. No és el cas de l'agost que tot i haver ajornat l'Andorra Mountain Festival deixarà registres similars al 2019.
A l'espera de les dades oficials, des d'Andorra Turisme es creu que es podria superar el milió de visitants. "L'agost històricament és un mes molt bo a Andorra. Ens visiten entre 1,2 i 1,3 milions de persones. Pensàvem que podríem arribar a aquestes xifres aproximadament. Òbviament sense saber com seria la reacció de la gent. Sembla que estem en les xifres de l'any passat i això és molt important per a tots", celebra el gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku.
El mercat de proximitat serà clau a partir d'ara i també a l'hivern on es treballarà estretament amb Ski Andorra i altres sectors, i si es pot engegar l'estratègia per als majoristes de viatges que ja es té definida. Budzaku parla del mercat britànic, alemany o del Benelux, "però tot ho tenim en stand-by a l'espera de veure si primer aquests països deixen la gent viatjar fora i quines seran les mesures que nosaltres adoptarem pel coronavirus".
Aquest dimarts Andorra Turisme inicia una campanya per un mes en què encara hi ha molta gent pendent de fer vacances però amb la incògnita del comportament del virus que també marcarà la cita de l'Andorra Shopping que enguany s'allargarà uns dies.
Informa: Rosa Alberch
Imatges: Arxiu RTVA
Comparteix: