La campanya d'estiu s'ha saldat amb un augment pròxim al 4% de visitants, segons Andorra Turisme. Pel que fa a l'Andorra Shopping Festival, comptarà amb un pressupost de 600.000 euros i s'endarrerirà fins mitjan novembre.
La campanya d'estiu ha estat satisfactòria per a Andorra Turisme, que ha anunciat aquest matí un increment del 3,8% del nombre de turistes, xifra superior a la que havien previst.
S'ha superat de nou el milió de persones i destaca especialment l'arribada del turista d'Itàlia, un país en què s'ha fet una incidència especial per primera vegada.
Les dades indiquen que juny i juliol han estat mesos que han funcionat bé. En canvi, al setembre hi ha hagut una davallada de persones.
El gerent d'Andorra Turisme, Betim Budzaku, celebra les xifres i remarca que s'ha superat l'objectiu quan ja era tot un repte arribar-hi.
Andorra Turisme ha presentat la setena edició de l'Andorra Shopping Festival, que tindrà lloc entre el 8 i el 17 de novembre, sense incidir en el pont de Tots Sants, en considerar que ja és una data en què el turistes visiten el Principat.
Com cada any, hi haurà activitats diverses per a tots els públics i enguany destaca la col·locació a l'eix comercial de nou grans escultures de Minnie Mouse.
El Shopping Festival té un pressupost de 603.000 euros, similar a l'any passat, i Andorra Turisme espera créixer en visitants i excursionistes, especialment en el mercat francès.
L'Andorra Shopping Festival és un esdeveniment plenament consolidat, segons Andorra Turisme, després del creixement experimentat els tres darrers anys.
Informa: Sergi Cano
Imatges: Anna Romagosa
Comparteix: