Incentivar els trajectes a peu i reduir la utilització dels vehicles particulars és l’objectiu amb el qual Andorra la Vella ha posat en marxa el projecte Metrominut per les zones on la densitat de trànsit és més gran.
Ciutats com Florència, Tolosa o Londres han comprovat els beneficis de la iniciativa. De moment el comú ha situat una vintena de vinils al carrer, ascensors públics i obres que mitjançant un senzill plànol indiquen les distàncies entre punts i el temps estimat que es pot trigar fent el trajecte a peu, entre l´Estela i el carrer de la Unió.
A ciutats com Pontevedra la iniciativa ha permès reduir en un 30% la circulació de vehicles en les zones on s´ha aplicat el projecte. A Andorra la Vella es persegueix un objectiu similar. El conseller de Medi Ambient del comú, David Astrié, explica que "la idea és que la gent camini més i deixi d'agafar el cotxe perquè és un hàbit saludable, perquè és un mitjà de transport ecològic i ajuda a reduir congestions de trànsit".
La idea, que té un cost total de 2.500 euros, s´integra en el projecte per crear nous espais de vianants i d´embelliment dels carrers. Si té èxit, el comú es plantejaria ampliar-ho a altres zones.
Informa: Joan A. Sarmiento
Imatge: Cristina Jubete
Comparteix: