Alexandre Ricard, el president i director general del grup de licors i vins Pernod Ricard, que ha passat la seva infantesa i adolescència a Andorra, creu que el país està fent bona feina en matèria d´inversió en infraestructura turística. També ha valorat positivament la comunicació que s´està fent d'Andorra a França. El màxim dirigent de la 18a empresa més important de França, segueix de prop l´actualitat del país i tot i estar al corrent de l´obertura econòmica que viu el Principat, no es planteja deslocalitzar cap de les activitats de les 300 marques del grup a Andorra.
Alexandre Ricard dirigeix una empresa on treballen 18 mil persones i controla algunes de les marques de vins, licors i espirituosos més coneguts i consumits del sector. El seu càrrec fa que durant mesos no dormi més de quatre nits seguides al mateix país, com confirmen els missatges de la seva companyia telefònica. Tot i la intensa activitat, segueix al corrent del que passa a Andorra.
Qüestionat sobre si es planteja aprofitar l´obertura econòmica per deslocalitzar una part de l´empresa al Principat, Ricard ha deixat clar que l'estratègia de Pernod Ricard passa per mantenir l´estructura local de les 300 marques que gestiona el grup i que de moment no es planteja deslocalitzar cap activitat.
D´altra banda, per al 18è directiu més important de França, Andorra és una excepcional destinació turística. A més, creu que la visió que els francesos tenen del país està evolucionant.
Ricard també ha opinat sobre el cas BPA. És conscient de la sacsejada que ha provocat, però creu que el país té recursos per afrontar la situació.
Informa: Víctor Reolid Imatges: Lluís Calvo
Comparteix: