La plataforma pel ferrocarril reclama que el pressupost públic del 2024 inclogui una partida per a la redacció del projecte del tramvia. AndRail considera que és una infraestructura que no pot esperar més per la saturació de la xarxa viària.
AndRail reclamarà al nou executiu que la redacció del projecte del tramvia s'inclogui en el pressupostos de l'any vinent. Tot i que els agradaria que s'hagués contemplat en l'actual, en el que ja s'està executant. Així ho afirma el president d'AndRail, Sebastià Mijares: "és una mesura que el Govern pot assumir en tant que té un cost assumible. És una infraestructura necessària, molt més que ampliacions viàries".
Veuen que el projecte compta a més amb un ampli consens al Consell General sorgit de les urnes. I que, per tant, els plànols de com seria aquesta infraestructura, la del tramvia que uniria Sant Julià, Andorra la Vella i Escaldes-Engordany, ja no poden esperar més. Sobretot després de conèixer, com els avançava aquesta casa, que punts com la rotonda del Km 0 i la de la Dama de Gel quedarien saturats la propera dècada.
Consideren que s'ha de fer el transport públic més atractiu per a l'usuari i l'actual servei de clípol no ho és el suficient. "És cert que s'ha incrementat els usuaris de bus, però en cap cas s'ha reduït els usuaris del cotxe", assegura Mijares. I afegeix que el problema és també de capacitat. "Si la societat tingués moltes ganes de viatjar en bus, l'actual xarxa no permet assumir més del 10-15% de la demanda. Això és una quantitat molt insuficient."
A més, destaquen en l'impacte urbanístic que té la dependència del cotxe, sobretot per la necessitat de pàrquing. Una millora que es veuria en la configuració dels nuclis urbans, però també en el dia a dia de la gent perquè destaquen que els trens no fan cua, però els cotxes sí.
Informa: Ariadna Guiu Vila
Imatges: Ricard Tenza
Comparteix: