Crèdit Andorrà i l'IESE Business School organitzen una master class sobre com aprofitar les noves tecnologies en el comerç tradicional.
Miquel Lladó, professor d'estratègia i direcció general de l'IESE Business School, ha convidat a pensar el centenar de persones presents sobre la tecnologia aplicada al comerç tradicional, posant com a exemple Amazon Go, que ha obert 43 establiments. L'acte ha estat centrat en la nova línia de supermercats sense caixes ni cues del gegant tecnològic. Lladó considera necessari reflexionar sobre el tema "sobretot a Andorra, on la tenda física forma una part tan important de l'economia".
Un altre punt que destaca Lladó és la personalització dels productes per a cada tipus d'usuari: "la tecnologia ens dona oportunitats per tractar als consumidors de manera diferent segons el seu perfil", explica.
Pel que fa als comerços, el professor d'estratègia i direcció general, recomana que el primer requisit per poder decidir "quina tecnologia pot anar bé" per a cada comerç és el d'estar "obert a les tendències".
Sigui com sigui l'entrada d'un gegant tecnològic com Amazon en el món del comerç de proximitat és una certificació que el petit comerç encara funciona.
Informa: Carles Alonso
Imatges: Joan López
Comparteix: