Aquesta setmana l'auditori Claror es trasllada en la Sevilla del 1830. Allà el dissabte s'hi intepreta l'òpera Carmen de Bizet, una iniciativa de l'associació Andorra Lírica per la qual durant cinc dies professionals del gènere i amateurs assagen de manera intensiva. Hem estat en una de les sessions.
La soprano i promotora de l'Associació Andorra Lírica, Jonaina Salvador, explica que els matins treballen la part musical i a la tarda l'escènica. Els vespres són el moment en què assagen els cors, tant el d'adults com el dels més petits.
Aquesta setmana l'auditori Claror acull els assajos intensius de Carmen que es representarà dissabte en el mateix espai.
L'escenògrafa Maria Voronkova és l'encarregada de proporcionar les dots escèniques al cor de veus blanques dels Petits Cantors i el Cor de Cambra de les Valls d´Andorra.
La soprano Jonaina Salvador és Carmen. Després de debutar grans paper en òperes com el Trobador de Verdi, Turandot de Puccini i la Bohème el tenor Eduardo Sandoval puja a Andorra per estrenar-se com a Don José. "Estrenem dissabte i és tot una mica ràpid, amb moltes hores, i segur que surt de meravella", ha afirmat.
Completen el repartiment de papers principals el baix baríton Andrés Jiménez en el paper de Zúñiga. Ell ve d´estrenar la premier de Jules Verne a Madrid i assegura que per interpretar Carmen "s'ha de tenir el cor i els peus al seu lloc i el cap volant i somniant". En el paper de Morales hi ha el baríton andorrà Guillem Forné. Quant a l'òpera a Andorra sempre ha pensat "que feia molta falta i que hi havia gran demanda i s'ha vist amb l'acceptació del públic". La soprano Patrícia Rojas és Micaela i diu que aquesta és una oportunitat "per començar a fer un paper". Gerardo Bullón és Escamillo, que es mostra emocionat "per formar-hi part". "És sensacional, ser-hi des de zero és un luxe", ha afegit.
Ja no queden entrades per veure aquesta obra mestra de Georges Bizet, una prova més que el públic d'Andorra té set d'òpera.
Informa: Rosa Alberch Imatge: Jordi Seabra
Comparteix: