El sector del taxi va estrenar al maig una aplicació que permet demanar un vehicle a través del telèfon mòbil. Un equip s'ha mobilitzat fins a una de les parades més concorregudes d'Andorra la Vella per esbrinar com funciona la digitalització del servei. Des de l'Associació de Taxistes d'Andorra (ATA) constaten que la plataforma no està tenint una bona acollida i la voluntat és promocionar-la molt més per incrementar-ne l'ús.
Des de fa un parell de mesos, per demanar un taxi només cal un telèfon mòbil i tenir descarregada l'aplicació TaxiClic, una plataforma que suma milers d'usuaris, però que encara no està prou diversificada a Andorra. Des de l'associació lamenten que encara no hi ha gaire gent que la utilitzi.
El president de l'ATA, Marcio Pereira, considera que un dels motius pot ser la "falta de coneixement" d'aquesta eina, motiu pel qual volen promocionar-la molt més entre la clientela.
Tot i la situació, des de l'associació asseguren que l'aplicació és el futur i confien que la gent deixi de trucar tant a la centraleta per fer-ho a través del mòbil. Precisament aquesta és la dinàmica que el sector desitja, però encara falta una mica de temps de transició per aconseguir-la.
A banda de l'aplicació, també hi ha l'opció de reservar el servei a través de la pàgina web. Es vol deixar el telèfon de banda perquè, segons Pereira, a vegades més d'un usuari truca a la vegada i no es pot atendre a tothom de cop.
A més de l'aplicació, una altra de les reivindicacions del sector és l'electrificació dels vehicles. Un objectiu que encara és poc assumible pel cost.
Informa: Òscar Serrano
Imatges: Andreij Cristancho - Arnau Gaya
Comparteix: