L’associació del TDAH reclama més recursos a l’escola i psicòlegs per fer seguiment a totes les edats

www.andorradifusio.ad

Es calcula que un 4% d’andorrans poden tenir TDAH, un trastorn caracteritzat pel dèficit d’atenció, la hiperactivitat i la dificultat d’autocontrolar-se. A Andorra no entren en l’avaluació CONAVA. L’associació d’afectats reclama més recursos a l’escola i psicòlegs per fer seguiment a totes les edats.  

Un alumne amb TDAH té manca de concentració, capacitat d’estar atent i esforçar-se en la feina. Sol ser inquiet i interrompre les classes.

Tot plegat li porta problemes d’aprenentatge que requereixen d’una atenció especial i d’una estratègia per millorar en les seves habilitats que s'ha de fer amb la família.

"Ells necessiten tenir una cartolina a casa, un calendari que sàpiguen que es fa al matí, el que es fa quan estudiem i sempre tenir els mateixos horaris, intentar que sigui tot molt constant i si hi hauran canvis, intenatr avançar-se a ells", explica Vanesa Ortega, directora de www.perspectivamente.com.

Imma Forés, presidenta de l’associació Albatros, lamenta que el TDAH no es beneficiï de l’avaluació de la Comissió Nacional de Valoració i demana que els afectats tinguin el servei de psicologia cobert, més tenint en compte que té un 76% de component genètic. A més, afegeix que "un adult va una vegada al mes i ja està, però tu imagina una família que estan començant a diagnosticar que poden ser vàries vegades al més i si té diversos nens, imagina, ves sumant.."

Forés anima els pares a informar-se, en cas de dubte, perquè amb el diagnòstic millora la vida del qui ho pateix.

Informa: Rosa Alberch
Imatges: Sergi Linares
Locució: Oliver Jaén 

 

Comparteix:

Salut insta la retirada cautelar d'un formatge per presència de listeriosi Naturlàndia tanca la temporada d'estiu amb una facturació de gairebé 2 milions d'euros