L´augment del preu de les bosses de plàstic ha comportat una davallada de la demanda a les grans superfícies. Aquestes són les primeres dades de Medi Ambient, mig any després d´entrar en vigor el reglament.
Cada vegada els clients de les grans superfícies s´ho pensen més a l'hora de demanar bosses de plàstic. L´augment del preu fins a 10 o 15 cèntims des de novembre passat i la conscienciació dels clients n´ha desincentivat l´ús entre el 25 i el 30%, assegura el director de Medi Ambient, Marc Rossell.
Si es manté aquesta tendència, en un any la demanda de bosses es reduirà en un milió de peces, segons les previsions de Medi Ambient, amb el que això representa per millorar la gestió de residus i evitar-ne la generació.
Les grans superficies confirmen les xifres oficials. Algunes fins i tot estan per sobre del 30% el primer quatrimestre en comparació amb el 2017. El director de màrqueting del Grup Pyrénées, Joaquim Serrahima, destaca l'impacte que han tingut les campanyes públiques i les privades per generar més conscienciació entre la ciutadania.
Altres, com el director de màrqueting del Grup Centre Comercial Andorrà, Daniel Martínez, valoren positivament les dades, però alerten del perill que s'acabin estancant. En aquest sentit, creu que s'hauria de fer més difusió per explicar "que no és un tema de pagar més sinó de respectar el medi ambient".
Medi Ambient voldria fer un pas més, centrat en les bosses petites que embolcallen fruites, hortalisses i aliments frescos, permeses pel reglament, i que podrien ser substituides per bosses de material tèxtil. El ministeri ha fet arribar a les grans superficies una proposta, que estan estudiant. L'inconvenient principal, el preu, que encara estar per definir..
Informa: Sergi Cano
Imatge: Kevin Ribeiro / Fernando Montero / Anna Ginestà
Comparteix: