Augmenten les queixes pel tracte del personal de la CASS als ciutadans

www.andorradifusio.ad

Les queixes a la CASS augmenten un any més. Segons l´informe del raonador del ciutadà, les reclamacions continuen sent les mateixes: rebre l’alta mèdica quan el malalt encara està seguint tractament mèdic o el mal tracte del personal de l’entitat amb els usuaris.

Les queixes al raonador del ciutadà pel que fa a aspectes socials han augmentat gairebé un 23% repecte del 2015.

A la CASS, les reclamacions continuen sent les mateixes que els anys anteriors: rebre l’alta mèdica quan el malalt encara està seguint tractament mèdic o patint certes invalideses; no estar d’acord amb la invalidesa aplicada, i el tracte de determinat personal de l’entitat amb els usuaris, que consideren mancat de consideració i poc professional.

De fet, segons consta a l´informe anual del raonador del 2016, durant aquest any ha augmentat el nombre de queixes relatives al tracte que han rebut els ciutadans quan han esta atesos a l’àrea de Control Sanitari de la parapública per part dels inspectors i metges de la CASS.

Per tot pelgat, entre els seves recomanacions el raonador demana a la Caixa Andorrana de Seguretat Social que sigui més curosa a l'hora de prendre la decisió de donar d´alta mèdica als assegurats manifestant una malaltia consolidada, i que, abans de prendre aquesta decisió, s'estudiï i valori la informació que els metges de la CASS donen als afectats per evitar un desconcert en la realitat de la seva salut.

Informa: Laia Ferré Marot
Imatge: Anna Romagosa

Comparteix:

Una app permet als alumnes alertar l'escola en cas d'assetjament Una quarantena de persones se sumen al sisè Raid solidari Andorra-Ouzina